PhotobucketTELİF HAKLARI / "Bu Blog İnternet sitesindeki eserlerin, 05.12.1951 tarih ve 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU uyarınca eserden kaynaklanan mali ve manevi hakları eser sahiplerine aittir, izinsiz kullanılamaz." />>devam


26 Aralık 2007 Çarşamba

Halit KIVANÇ_ KUTLU...MUTLU...VE BUTLU BİR BAYRAM DİLEĞİYLE...Ben hep böyle derim Kurban Bayramlarında... "Kutlu olsun, mutlu olsun, evinize gönderecekleri et butlu olsun" diye.. Fena mı? Hepsi bir arada çıkıyor işte... Belki sporseverler "Futbolumuz da şutlu olsun" diye ekleyebilirler.
Evet, bir bayram daha geldi. Ben küçükken bayramlar gitti mi, "Ya bir daha gelmezse?" diye hayıflanır, bayağı üzülürdüm. Ama baktım ki, gidiyorlar ve geliyorlar. Eeee çocukluk işte!.. Sonradan anladım: Bayramlar gitti mi geliyor ama, insanlar gitti mi ııh!.. Haydi haydi, tatlı bayram neşesine limon sıkmayalım. Üstelik bu bayramda kurban olmadıktan sonra üzülecek bir şey de yok. (Seni hep düşünürüm: Acaba şu bayram günlerinde kurbanlık koyunlar aralarında neler konuşuyorlar, diye...)
İnsanoğullarının neler konuştuğu belli bayram ziyaretlerinde:
- Siz nasılsınız?
- Ya siz?
- Küçükler?
- Ellerinizden öperler... Ya sizinkiler?
Aslında bakarsanız, hani böyle günde neşe kaçırtmayayım diyorum ama... Bayram ziyaretlerindeki konuşmalar da, insanoğullarının bir başka sahtekârlığıyla süsleniyor:
- Ah bilmezsiniz nasıl hazırlandık size gelmek için... Bizim Haşim, aman Safiye teyzenlere ilk gün gidelim, diye nasıl titizlik gösterdi bilemezsiniz. Vallahi Safiye teyzeciğim, Haşim sizi nasıl seviyor, bilemezsiniz.
Bilemezler, çünkü öyle bir şey yok ki.. Biçare Haşim, çok direndi Safiye teyzelere gitmeyelim, diye... Ama kazanamadı mücadeleyi... Çaresiz sıcakta çoluk çömlek sokağa döküldüler...


***
Ya da:
- Buyurun bir lokum daha alın!.. Aaa çocuk çikolatadan iki tane alsın.
Alsın alsın da, gittikten sonra şöyle konuşsun ev sahibi:
- Aman hemşire ne açgözlü aile!.. Kadın tam üç defa aldı lokumdan... O bacak kadar velet de çikolataları avuç avuç yedi valla...
• • •
Böyledir bu... Bayram'ın masum yalanlarıdır bunlar. Kimi de telefon alet edilerek başarılır:
- Allo allo... Dayıcığım, inan ki sabahtan hazırlandık. Fakat işte çocuk bu... Hiç belli olmuyor... Acar hastalanıverdi... O yüzden kalakaldık. Yavrucak yatak döşek yatıyor... Ateşi tam 41'i bile geçti.
Oysa Acar odanın bir köşesinden öbürüne koşuyor. Turp gibi!..
- Dur dur, şu paketi aç da geçen bayramdaki gibi rezil olmayalım.
- O bir kere olur canım. Herifin de tersliği... Ulan bir kutu şeker getiriyorsun. İçine kart koyacak ne var.
- Amcamlar yabancı birinin kartını bulup da "Başkasının getirdiği şekeri bize getirirsiniz ha" diye darıldılar o günden beri... İyi bak şunun içine de götürelim o kekremsi halamlara...
• • •
Bayağı seviyorum bayram cilvelerini... Hele Kurbanda:
-Hayatım, bizimki çok tutturdu, ille de keselim, diye... Ama bizim ev küçük... Çok iş çıkacak.. İyisi mi, parasını Darülaceze'ye verdik.
Bayramdan iki gün evveldi. Karı koca gittik, şöyle iri yapılı kocaman kocaman etli butlu iki koyun aldık. Götürdük, fakirlere verdik. İlle de evde kesmek şart değil ya...
• • •
Bayramlar, hele kurbanlar, insanları zorla politikacı mı yapıyor ne? Durup dururken yalan söylüyorlar böyle!..
• • •
Kadıncağız iyi niyetli... Mübarek bayram günü hayvanları da sevindireyim, demiş. Üç kilo fıstık alıp hayvanat bahçesine gitmiş. Elinde kesekâğıdıyla bakıcıya gelmiş:
- N'olur bana yardım edin.. Bir saattir bekliyorum. Bakın ne kadar da fıstık getirdim. Ama maymunlar bir türlü dışarı çıkmıyor. Arada bir başlarını uzatıyorlar.
- Şey hanfendi... Bu saat... Maymunların sevişme zamanıdır da.
- İyi ama fıstık vereceğim kendilerine.. Çıksalar ya...
-Rica ederim hanfendi.. Siz yatak odanızda... Şey... Beyefendiyle yatarken.. Yani tam sevişirken biri gelip kapınıza vursa da... Size fıstık vereceğini söylese, bırakıp çıkar mısınız?
------- oOokaynak: FIRT- YIL:7, Sayı:342, tarih: 28 Eylül 1982

L@hm@cun

L@hm@cun
* L@hm@cun_mizah öykü - Blog İnternet Sitesi'nde yer alan ürünlerin; *haber, tanıtım v.b. durumlar dışında / 2. şahıslarca –herhangi bir biçimde- yayımlanması _ kullanılması izne bağlıdır ve yasaların öngördüğü haklara sahiptir. ***--> L@hm@cun.*mizah.öykü*....İLETİŞİM ADRESİ--> mizahvesiir@gmail.com